četrtek, 28. julij 2011

22. BE OPEN TO NEW IDEAS ~ BODI ODPRT ZA NOVE ZAMISLI



22. dan in dvaindvajseta prikupna sličica. Be open to new ideas - bodi dovzeten za nove ideje. Juhu! Ta sličica je že ena izmed tistih, ki so mi najbolj pisane na kožo. Zelo sem naklonjena novim zamislim, zato mi je izredno všeč tale  ilustracija, na kateri je odprtih najmanj dvoje stvari.
Prvič: vrata hiše ali stanovanja, in drugič: široko odprte roke, ki bodo vsak hip objele in sprejele veliko hodečo žarnico. Kaj pa tretja stvar? Je tisto, kar je očem nevidno. Za tega imenitnega gosta je treba odpreti tudi um, da ga lahko pozdravim z "Enlighten me, please!"

Sem bila danes kaj dovzetna za kakšno zamisel? Ja. Kupila sem si rdeč dežnik. Celo v treh rdečih odtenkih je bil na izbiro. Izbrala sem prav takega, kot je dežnik iz osmega zapiska. Pa še predrag ni bil.
Zakaj sem ga kupila? Ker je stari pokvarjen, ker je padla ideja in ker je danes deževalo. In ker je bil rdeči dežnik hvaležna tema za par pogovorov po objavi zapiska številka 8. Ker se bom vsakič, ko ga bom odpirala, s hudomušnim nasmehom spomnila na to, da pod njim obstaja prostor še za nekoga.
Ker bom nekega dne morda napisala pesem o rdečem dežniku... Naslikala sliko, na kateri bo rdeč dežnik...
Ker bom pod tem dežnikom vedno dobre volje. That´s why:)
Bo to postal moj nov osebni kultni predmet?

Letos sem na Irskem pobrala in vsrkala nekaj dobrih idej. To pomeni, da sem fotografirala - in si delala zapiske. Pogosto si načečkam vrstico ali dve, ko se mi utrne kakšna ideja. Nikoli se ne ve, kdaj bo prišlo kaj prav. Saj je sicer v mojem spominu uskladiščeno nešteto vsega, toda kaj lahko se zgodi, da prekrije pozaba prav tiste stvari, ki bi jih bilo škoda pozabiti. Zato imam vedno pri sebi pisalo, počečkan zvežčič in kakšno knjigo, če je treba kje čakati.
Upoštevam zlati nasvet Alberta von Szent-Györgyija: "Pojdite si kupit poceni svinčnik in blok papirja in si začnite zapisovati ideje, vredne milijon dolarjev:" :)))
Nimam (še) milijona dolarjev, sem pa zato uresničila že zajetno število idej. Odlično se obnese.
Lahko bi bila slovenska Martha Stewart, ker če kaj premorem, so to ideje. Tisti, ki me poznajo, to dobro vedo. In imajo pogosto korist od tega ;)
Poznate Bette Nesmith? Tajnico, ki ji je prijazen delodajalec kupil nov pisalni stroj, na katerega se je dalo mehkeje tipkati, kot na starega mehanskega, a je bilo zaradi tega tudi več napak? Zaradi težav pri tipkanju se je spomnila, da se je na enem od slikarskih tečajev naučila prekrivati risarske napake s posebno barvo Gesso. Uporabila jo je. In evo - izum - korekturna tekočina Liquid Paper, pri nas poznamo znamko Edigs. Bette Nesmith je ustanovila svoje podjetje in ga leta 1972 prodala korporaciji Gillette za kar 50 milijonov dolarjev!
Leo Gerstenzang je izumil bombažne paličice za čiščenje ušes. Zamisel se mu je utrnila, ko je gledal ženo, ki je čistila dojenčkova ušesa z zobotrebcem, ki ga je predtem ovila v vato. Sveta genialna preproščina!


Dva meseca nazaj sem na sestanku v službi izstrelila predlog, da prostor za tradicionalno srečanje in piknik okrasimo z zastavicami na trakovih, ki bi jih razobesili med veje dreves okrog prireditvenega prostora. Videla sem jih - na Irskem. To je pa tudi vse. Dobila sem zeleno luč, potem pa je bilo treba stopiti v akcijo. O kriza, tega nikjer ne prodajajo. Kaj pa zdaj? Se bo treba znajti sam. Sodelavka mi je priskrbela vrvico, sama pa sem šla v akcijo po prodajalnah z metražnim blagom. Nikjer ni bilo nič primernega. Naj odneham? O, to pa ne! Pobrskala sem po netu, in en popoldan naredila turnejo po mestu. Edina prodajalna, ki je preostala, je bila zadetek v polno. Skoraj bi že bila odšla iz trgovine, pa sva se s prijazno prodajalko zapletli v pogovor. Pravzaprav sem pojamrala, da sem v stiski (ki sem jo btw. sama zakuhala), in ji obrazložila, kakšno blago potrebujem. Poslušala je in se spomnila, da ima zadaj v skladišču od pusta še nekaj bal raznobarvnega blaga. Prinesla jih je - in blago je bilo prav takšno, kot sem si ga predstavljala. Belo, rumeno, oranžno, roza, modro, zeleno, rdeče. Na obeh straneh barvno in takšno, da se ne viha.
Toda - koliko ga pa naj vzamem? Nobenih izmer nisem naredila... Ojoj... Skoncentrirala sem se za kakšno minuto, dve, in potem vklopila šesti čut, intuicijo ali karkoli že in po svoji presoji odločila.
Blago smo potem razrezovali v službi. "S spenjačem bomo speli trikotnike na vrvico," sem bila pametna. Ni šlo. Pismo rosno. Spet nov problem! " Bomo poskusili z lepilno pištolo! Upam, da se blago ne bo scvrknilo skupaj, ker potem smo v temi!" In je šlo. Hitro in tekoče. Po občutku smo razporedili barve in porabili vso blago.
Na dan prireditve sem bila srečna. Ker je bilo ravno dovolj traku z zastavicami, ker je prišlo fensi in - ker je zamisel uspela!

Letos sem sodelovala v tekmovanju za Zeleni izziv. Urejanje bivalnega vrta v izmeri 5 krat 5 metrov. Spet je bilo treba uporabiti domišljijo. In je prišla zamisel: vrtni šah in vse ostalo v belo črni kombinaciji. Po lastni izbiri zasaditi rastline, ki jih je v določeni vrednosti prispeval sponzor. Ne bom opisovala podrobnosti, koliko truda in dela je bilo potrebno vložiti, ampak rezultat je bil pa dober. Spet področje, kjer se do takrat še nisem preizkusila. New experience.

Tri leta nazaj sem iz Nizozemske uvozila idejo, da bi veslala. Zdaj imam svoj kanu in vsaj trikrat na teden si grem nabirat kondicijo na bližnje jezero. Poleg tega, da se temeljito razgibam, se naužijem miru in tišine. V miru in v tišini se porajajo najboljši prebliski. Morda imam v sebi nekaj indijanskega :) Oni težko razumejo natrpano gostoto kaotične družbe. Prav ta naj bi bila poglavitni vzrok za duhovno šibkost. Izguba duhovne moči ali z drugimi besedami - modrosti, naj bi bila posledica prepogostih stikov z ljudmi. Verjamem. Zato izredno cenim samoto, ki ni nujno ekvivalent osamljenosti. V samoti najdem mir, mir pa poraja dobre misli in izvirne zamisli.
Spet pesnim :)

Pogosto imam prebliske, kako kaj poenostaviti ali drugače izpeljati. Kulinarika je že takšno področje, ki dovoljuje precej eksperimentiranja. No, ne samo moja kuha, še kaj drugega je, kjer je vselej prostor za pretočnost svežih in novih idej. Saj tudi tradicije ne zanemarjam, vendar ne prenesem toge vpetosti vanjo.
Kar delam, opravim v slogu: naredi s tistim kar imaš, tisto kar moreš, tam kjer si.
Celo pri najbolj drobnih malenkostih lahko vprežem čarobno moč domišljije in dodam osebno noto. Se zelo dobro obnese. Ne le doma, tudi v službi. It´s what I am :)

Naslednji teden me čaka pospravljanje večnamenske štale. To je moj prostor za ustvarjanje, kjer se je nakopičilo čuda revij in časopisov. Preden gredo med star papir, jih bom pregledala in si na veliko staro platno nalepila izrezke in slike, ki me bodo nagovorile. Se že veselim. Pregledovanja, miselnih povezav, snovanja - potem pa hop, v nov projekt.

Mary Lou Cock: "Ustvarjati pomeni izumljati, eksperimentirati, rasti, tvegati, kršiti pravila, delati napake in se zabavati..."

Let´s have some fun :)

Sabina Majcen

Ni komentarjev:

Objavite komentar